fredag, februari 10, 2006

Bort gå de, stilla draga de.


(skalstreck = 5 mm)

Vilka? Jo triopsarna. De började droppa av i den tämligen konstanta hastigheten av en om dagen. Jag försökte rädda en sista genom att överföra den till ett större akvarium med möjligen mer varierad näring, men det tror jag var förgäves. Jag har i vart fall inte sett av den sedan dess.

De växte bra och var aktiva intill döden. Jag har följt anvisningar och råd näst intill det löjligas gräns, men tydligen räcker inte det, det behövs erfarenhet också. Erfarenhet och spenderbyxor - destillerat vatten är dyrt även om akvariet bara är på 6 liter.


De följande (klickbara) bilderna är från inkoppningen i det större akvariet.




2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om ro-vatten funkar lika bra som destillerat så är Du naturligtvis alltid välkommen att slänga in en dunk för påfyllning.
Det blir bara 4 l/h så vill Du vänta måste Du ha med skaffning.
/Rolf

10:53  
Blogger lehndal said...

Vem vet, med tanke på det ganska vesna resultaten jag hittills haft kanske ro rentav är bättre! Jag tackar för erbjudandet och kommer gärna förbi med en flaska vin och en dunk eller två!

he

11:09  

Skicka en kommentar

<< Home