tisdag, januari 10, 2006

Sorg i burken



Min Triops är död. Eller i vart fall försvunnen... Kvar finns ett ömsat skal, men själv har han nog farit till det hav där döda Triops möter sina förfäder.

Burken han levde sina korta dagar i är så liten att han rimligen inte kan gömma sig om han inte börjat gräva ner sig i botten, något som i och för sig nog inte är fysiskt omöjligt eftersom botten består av aquaclay, ett mycket lätt och flyttbart material. Nåja, burken får stå orörd en tid för säkerhets skull.

Det nya 20-liters står på plats och skall få konditioneras en tid. Lite ljus i mörkret..... Aquael har anständigheten att plocka i ett kompaktlysrör i locket. Flera småburkar på marknaden i samma eller rent av högre prisklass har en halogenlampa eller rent av en glödlampa i "kylskåpsklass" i locket. Uselt!

2 Comments:

Blogger oblog said...

Om han/hon varit död och legat gruset hade du sett den ??

Jag hoppas/tror att den dyker upp igen...

19:19  
Blogger lehndal said...

Ja, jag har granskat botten med en duktig ficklampa och jag har beskådat från alla håll, så nog skulle jag se den, speciellt som den börjat få en mörkare ryggsköld de senaste dagarna.

Men jag delar ditt hopp!

07:45  

Skicka en kommentar

<< Home