lördag, februari 18, 2006

Once in a liftime...


... eller i vart fall föga vardagligt; än en gång spränger jag akvarieloggens självpåtagna akvatiska begränsning och noterar att jag i går var med om något så enastående som en tvättäkta och i alla delar legitim riddardubbning. Det var en kär gammal vän som upptogs som Riddare i Ordo Equestris Sancti Sepculcri Hierosolymiani. För den av läsarna som till äventyrs inte behärskar klassiska språk kan jag meddela att den svenska beteckningen av denna Heliga orden är Den Heliga Gravens av Jerusalem Riddarorden.

På akvariefronten kan jag inte erbjuda något tillnärmelsevis lika intressant. 60-litersburken står nu nedsläckt, tom på fisk, räkor och högre växter. Filtret snurrar på men allt är insvept i svart plast. Jag tänkte ta knäcken på algerna och sedan starta om denna lilla treviga burk.