fredag, december 23, 2005

Kläckresultat

Det är i sanning en dålig dag om man inte lär sig något nytt av den. Det första försöket med artemiakläckaren gick dåligt; vattnet luktade illa och det verkade bli mögelbildning i apparaten.

Av detta lärde jag mig att fylla kläckaren med rent vatten, inte akvarievatten, och nu vid det andra försöket verkar det gå bättre och fiskarna har fått en ny favoritplats i akvariet utanför den sil där nauplierna simmar ut. Tala om foderautomat!

Nu är det nedräkning mot jul. Kläckaren var min present till mina Trinidadguppy. Nu drar jag mig ner till humanköket och börjar med julskinkan. Om någon till äventyrs läser detta vill jag passa på att önska en välsignat

God Jul

2 Comments:

Blogger oblog said...

En blog som uppdateras ofta och är intressant är huuur kuuul som helst !

God Jul på dig !

16:34  
Blogger lehndal said...

Tack! Jag gillar din!

Och jag önskar dig en riktigt härligt God Jul!

18:13  

Skicka en kommentar

<< Home