torsdag, december 15, 2005

Räk-nefel

Jag tittade in i en nyöppnad affär i Viksjö Centrum på vägen hem och köpte 20 humleräkor (fått räkfnatt misstänker jag). När jag koppade in dem såg jag att en var en Amanoräka, en Crystal Red och en var död (ytterligare en var lite vesen). Nåja, 16½ får duga. De åkte ner i vardagsrummets akvarium, det enda jag inte redan hade räkor i. Får se om de lyckas yngla av sig på sikt, oddsen verkar små men helt omöjligt är det väl inte.

På vägen hem var jag också förbi Södermalms Akvarieaffär. Den stackars innehavaren jobbar som en galärslav med att färdigställa butikens alla utrymmen. Jag hoppas att han inte jobbar ihjäl sig, hobbyn behöver folk som han. En hel del Killieburkar har kommit upp där och nu gäller det att hålla i sig så att inte Killiesjukan återkommer - jag har inte tid och plats för så många fler akvarier.