måndag, april 17, 2006

Mata Hari?


OK, billigt skämt, men om man döper en räka till Hari så kan man i det här fallet tala om att mata Hari. Det är väl det enda roliga med den här bloggen för närvarande. Det är å andra sidan en spegel av akvarieaktiviteten hemma just nu. Jag har låtit kreativiteten gå i stå i väntan på beslut om omläggningar och nybesättningar.

Bilden togs när jag gjorde en liten snäckinsamling; en algtablett lockar inte bara räkor utan också snäckor och efter en timme eller så har en hel del samlats på ett och samma ställe och kan tas bort.

2 Comments:

Blogger oblog said...

Jag har nu köpt ett helt gäng räkor på Djurmagasinet och dom har inte lyckats få med "Cherry's" en enda gång...

Så om du skulle få ihop några och sälja framöver så är jag jätteintresserad !

18:33  
Blogger lehndal said...

Inga problem. Du får ett gäng när nuvarande yngeluppsättning vuxit till sig och nästa generation påbörjats. Stöt på till sommaren så tror jag att du kan hämta en påse.

Du kan ju betala med goda råd eller så...

18:41  

Skicka en kommentar

<< Home